torsdag den 10. marts 2016

Sengegærde DIY

Så blev det tid til en lille smule lækkerhed til soveværelset, derfor har jeg kreeret en sengegavl til den nette sum af 75kr :O Jah, man kunne jo købe en på nettet eller i Jysk til flere tusind, men jeg havde lyst til at prøve kræfter med det selv, så jeg kunne få det som jeg ville have det. Så da jeg har nogle dejlige gavmilde mennesker i mit liv, der både havde pladevat og spontplade jeg bare kunne få, var det egentlig kun stof der skulle købes og med de rette forbindelser er det jo til 25kr pr. meter :O Så det var vist lige til at overkomme og så var det jo ellers bare igang :)

Til dem der måtte have interesse, kommer fremgangsmåden her og billederne nedenfor: Min far savede pladen til i løbet af no time og så kunne jeg kaste mig overpladevattet, som skulle lægges på lag for lag. Der var ikke meget pladevat der gik til spilde, da resterne blev lagt ind som lag inderst og så de hele stykker yderst. Så var det på med hæfteklammer så pladevattet kunne sidde fast, og herefter stoffet til det sad pænt. Til sidst målte jeg af hvor fordybningerne/knapperne skulle være og sætte klammer på der også. Jeg kan godt lide resultatet uden knapper, så det vil jeg bruge til en start og så kan der altid komme knapper på, når jeg synes der skal ske noget nyt :) Jeg har lidt ekstra stof liggende hvis de skal betrækkes med det og ellers kunne det jo også altid være fedt med forskellige knapper eller bare en anden farve. Kun fantasien sætter grænser som man siger. . Et hurtigt lille hyggeprojekt der ikke tog særlig lang tid :) Nedenfor kan du se billeder af processen og resultatet til sidst. 

















Sengegavlen er lidt dybere i bunden og det skal passe med at den lapper om bag ved sengen med den nederste kant. Og nu er sengegavlen så kommet op, og som du kan se på billedet herunder lykkedes det ikke at sætte op så det passede med fordybningerne. Derfor har jeg sidenhen tilføjet flere fordybninger og billederne som ligger i sengen på første billede er også kommet op. Nu mangler jeg bare at få mine elskede sengelamper op, dem min kæreste har snedkereret til mig. Har fundet en lidt anderledes løsning ift ophæng, som jeg glæder mig til at kunne vise. Men min kæreste er bare mere handy med træ, så han vil lave dem til mig, skøn som han er :) Heldige mig!     





Jeg elsker at lave om og pt er igang med endnu en ny løsning med knapper der skal betrækkes. Billeder følger senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar