søndag den 1. december 2013

Jul i Rajers


Glædelig 1. advent og 1. december

Så kom julen endelig og jeg har gået og forberedt mig lidt de sidste par måneder, så julen forhåbentligt ikke bliver med stress og jag. Jeg ved godt det er ret nørdet og noget de færreste har tid til. Men med et bachelorprojekt hængende over hovedet, har man i den grad også brug for nogle hyggelige overspringshandlinger, når det hele bliver lidt for træls. I mit tilfælde har det været at være kreativ og gå på jagt i genbrug. Det er selvfølgelig blevet til nogle hyggelige fund og småkreative juleforberedelser. 

Et af mine dejlige fund fra genbrug er julegeden Lars. En hyggelig og stor en af slagsen, som jeg har glædet mig til at stille frem i december :) Jeg tror nok liiige at folk kiggede sjovt på mig, da jeg kom gående hjemad med ham under armen i september måned ;) Men jeg har som sagt en svaghed for gamle nostalgiske ting, særligt i naturmaterialer, så selvfølgelig skulle Lars med hjem til mig. Navnet Lars kom ligesom bare af sig selv, spørg ikke hvorfor :)  






Lars og Milla - Så kan i rigtig se hvor stor han egentlig er :)

Endnu et genbrugsfund. Jeg fandt disse skønne lysestager i genbrug fra Oi Soi Oi til 10kr. De er lavet af kanel og dufter skønt af jul og hygge når de er tændt :) Derudover har de den smukkeste glød og laver fine reflekterende pletter i rummet. 





Her lige et billede af min elskede gamle trækasse jeg fik i fødselsdagsgave - Den er jo bare giga smart til at opbevare magasiner og anders and blade i :) Den har fået selskab af en en lille nisse.




Her er min adventskrans. Den har jeg lavet af en halmkrans, hvor jeg har limet lærkekogler på med en limpistol og sat lyseholdere i. Jeg har bundet bånd om lyseholderne. Kransen kan gemmes og genbruges til næste år. Så kan man ændre udseendet på flere forskellige måder, hvis man ikke gider det samme udseende år efter år. 






Jeg har også lavet en uro af snefnug jeg har quillet, som det hedder. De fleste er lavet ud fra min egen fantasi og det er selvfølgelig meningen at der skal komme flere til med tiden. Den er lidt fesen som den er lige nu, men alligevel meget hyggelig :)






Lærkegrene med juletrælyseholdere, der er blevet spraymalet guld. 




Lige for tiden er kobber vildt in, men jeg foretrækker nu stadig guld. Men et godt tip er, at hvis du har nogle ting derhjemme, som er kedelige eller blot trænger til en lille make-over, så har det en stor effekt at spraymale dem i en farve du godt kan lide. Man kan gøre det med næsten alting. Det vigtige er bare at man ikke sprayer for tykt et lag på ad gangen og holder god afstand med sprayen, så der ikke kommer løbere. Så giver du den bare så mange lag som der er behov for, og lader den tøre ind imellem. God fornøjelse hvis du vil kaste dig ud i at fornye nogle af dine ting :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar